siedziba: Gostyń, ul. Poznańska 200G (budynek Powiatowego Urzędu Pracy)

 

Piotr Radoła

Naczelnik Wydziału

pok. 103

tel: +48 65 572 73 56

 

Wioletta Błocian 

p.o. Geodeta Powiatowy

tel: +48 65 300 21 64

 

Krzysztof Danek

Stanowisko ds. informatyzacji

pok. nr 001

tel: +48 65 300 21 65

 

Referat ds. Ewidencji Gruntów i Budynków

pok. 103

 

Maciej Czwojda

Stanowisko ds. obsługi i prowadzenia ewidencji gruntów i budynków

tel: +48 65 300 21 62

 

Monika Tadeusz

Stanowisko ds. prowadzenia ewidencji gruntów i budynków

tel: +48 65 300 21 62

 

Sylwia Kubaszewska

Stanowisko ds. prowadzenia ewidencji gruntów i budynków

tel: +48 65 300 21 63

 

Martyna Kamińska

Stanowisko ds. prowadzenia ewidencji gruntów i budynków

tel: +48 65 300 21 63

 

 

 

Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami

 

pok. 104

 

Ewa Janusik

Kierownik Referatu

tel: +48 65 575 25 37

 

Maria Mucha

Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami

tel: +48 65 575 25 37

 

Marcin Wachowiak

Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami

tel: +48 65 575 25 35

 

Referat ds. Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

pok. 001

 

 

Leszek Grzemski

Kierownik Referatu

tel: +48 65 572 54 75

 

Barbara Stróżyńska

Stanowisko ds. prowadzenia zasobu geodezyjnego i kartograficznego

tel: +48 65 572 54 75

 

Artur Szałata

Stanowisko ds. prowadzeia mapy numerycznej

tel: +48 65 300 21 66

 

Magdalena Konstanty

Stanowisko ds. prowadzeia mapy numerycznej

tel: +48 65 300 21 66

 

Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie:

1.   Prowadzenia ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej należy:

1)         ewidencjonowanie i przechowywanie dokumentów przyjętych do zasobu;

2)         przyjmowanie i realizowanie zleceń dotyczących sprzedaży map i innych materiałów z zasobu;

3)         przyjmowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych, przygotowanie i nadawanie cech dokumentu materiałom wydawanym z zasobu do wykonania zgłoszonej pracy geodezyjnej i kartograficznej;

4)         naliczanie opłat za udostępnianie materiałów z zasobu oraz wystawianie Dokumentów Obliczenia Opłaty;

5)         wydawanie licencji dotyczącej możliwości wykorzystywania udostępnianych z zasobu materiałów;

6)         opracowywanie warunków technicznych do wykonania zlecanych prac geodezyjnych i kartograficznych;

7)         sporządzanie zestawień dotyczących stanu zasobu - informacji w nim zawartych;

8)         weryfikacja przekazanych prac geodezyjnych i przyjmowanie do zasobu geodezyjnego i kartograficznego;

9)         zapewnienie bieżącej kwalifikacji materiałów geodezyjnych i kartograficznych do wyłączenia z zasobu celem zniszczenia lub przekazania do Archiwum Państwowego;

10)      przygotowanie materiałów geodezyjnych i kartograficznych do przekazania do Archiwum Państwowego i współudział w tym zakresie z osobą prowadzącą sprawy z zakresu archiwizacji;

11)      prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych i nadzorem nad pracami geodezyjnymi;

12)      przetworzenie istniejących map analogowych do sieci numerycznej - prace obliczeniowe do założenia wektorowej mapy zasadniczej w połączeniu z rastrem;

13)      cyfryzacja zasobu tj. skanowanie szkiców, protokołów granicznych i innych dokumentów wydawanych do zgłoszonych prac geodezyjnych;

14)      bieżąca obsługa osób korzystających z materiałów znajdujących się w zasobie, tj. udzielanie informacji z zasobu, informowanie o sposobach jego wykorzystania i udostępniania;

15)      prowadzenie mapy w postaci numerycznej, a także przeprowadzenie okresowych kontroli systemowych baz danych;

16)      zakładanie i prowadzenie Geodezyjnej Ewidencji Sieci Uzbrojenia Terenu (GESUT);

17)      sporządzanie zestawień danych zawartych w bazie mapy numerycznej w pełnym zakresie oraz w powiązaniu z częścią opisową ewidencji gruntów i budynków, w tym dotyczących sprawozdawczości

18)      uwierzytelnianie dokumentów opracowanych przez wykonawcę prac geodezyjnych lub prac kartograficznych;

19)      koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;

20)      współpraca z jednostkami prowadzącymi branżową ewidencję sieci uzbrojenia terenu;

21)      obliczanie należności za koordynację usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu oraz wystawianie Dokumentów Obliczenia Opłaty.

 

2.   Ewidencji gruntów i budynków należy:

1)   prowadzenie operatu ewidencji gruntów i budynków, w tym gleboznawczej klasyfikacji gruntów;

2)         kompletowanie i rejestrowanie dokumentów, na podstawie których wprowadzane są zmiany do ewidencji oraz wprowadzanie tych zmian i prowadzenie spraw w tym zakresie;

3)         przyjmowanie i ewidencjonowanie indywidualnych zgłoszeń zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w tym wymagających wydania decyzji administracyjnych;

4)         prowadzenie spraw w zakresie scaleń i wymiany gruntów;

5)         sprawdzanie zgodności danych zawartych w opracowaniach geodezyjnych i kartograficznych z danymi zawartymi w operacie ewidencji gruntów i budynków;

6)         sporządzanie i wydawanie na podstawie operatu ewidencji gruntów i budynków, wyrysów i wypisów oraz innych dokumentów a także wydawanie zaświadczeń i informacji, udzielanie wyjaśnień;

7)         sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;

8)         współpraca z jednostkami prowadzącymi inne rejestry publiczne w sprawach związanych z bieżącą aktualizacją danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków;

9)         naliczanie opłat za wydawanie wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków oraz wystawianie Dokumentów Obliczenia Opłaty;

10)      współdziałanie w opracowywaniu wytycznych technicznych oraz uzgadnianiu warunków technicznych do wykonania prac geodezyjnych i kartograficznych;

11)      współpraca z wydziałami ksiąg wieczystych sądów rejonowych w sprawach związanych z bieżącą aktualizacją danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków oraz księgach wieczystych,

12)      prowadzenie rejestru cen nieruchomości.

 

3.   Geodety powiatowego należy:

1)   prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;

2)         koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;

3)         zakładanie osnów szczegółowych;

4)         przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;

5)         ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;

 

4.   Gospodarki nieruchomościami należy:

1)   tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;

2)         prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa;

3)         gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu, a nie będącymi w zarządzie jednostek podległych;

4)         prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości Skarbu Państwa w użytkowanie wieczyste;

5)         naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;

6)         opiniowanie podziałów nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa oraz Powiatu dokonywanych z urzędu;

7)         prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych;

8)         prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, zwrotem odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej;

9)         przygotowywanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;

10)      przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywaniu kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;

11)      przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody;

12)      zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa oraz Powiatu przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;

13)      podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych;

14)      składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu;

15)      prowadzenie spraw związanych z zakładaniem ksiąg wieczystych dla nieruchomości Powiatu oraz Skarbu Państwa;

16)      przygotowywanie decyzji związanych z wyrażaniem zgody na nadanie resztówki;

17)      prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości;

18)      prowadzenie spraw związanych ze stwierdzeniem wygaśnięcia dotychczasowych decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w użytkowanie spółdzielniom, osobom fizycznym, a także innym niepaństwowym jednostkom organizacyjnym oraz o przekazaniu tego mienia do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa;

19)      prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;

20)      prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność działki gruntu i działek pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;

21)      prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa;

22)      przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanej za zbędną na cele obronności i bezpieczeństwa państwa;

23)      prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe;

24)      ustalanie nieruchomości stanowiących wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie;

25)      ustalanie uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej;

26)      prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem w zarząd nadleśnictwu gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;

27)      wnioskowanie o przekazanie na rzecz jednostek organizacyjnych lub osób prawnych budynków i budowli będących w zarządzie Lasów Państwowych, a nieprzydatnych dla gospodarki leśnej;

28)      prowadzenie spraw związanych z ustaleniem odszkodowania za nieruchomości wywłaszczone.

 

5.   Ochrony gruntów rolnych należy:

1)         wyłączanie gruntów z produkcji rolnej;

2)         naliczanie opłat z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji rolnej;

3)         wydawanie decyzji w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów.

 

 

Pliki do pobrania w zakresie Gospodarki Nieruchomościami:

 

Pobierz pliki !

 

 

 

Pliki do pobrania w zakresie Geodezji i Kartografii (poniżej):